top of page
  • Foto van schrijverElle

Ontslagbrief

Beste Jany,


Met spijt in mijn hart, moet ik je meedelen dat deze week je laatste werkweek is bij ons bedrijf. Je hebt me nochtans veel gesteund afgelopen jaren. Je verstoorde geregeld mijn lange studeersessies met je lieve knuffels zodat ik toch even een pauze nam. Bij eenzame momenten vleide je tegen me aan en lagen we samen onder het dekentje te genieten van romantische komedies. Bij thuiskomst in het lege huis kreeg ik altijd een vrolijke noot te horen zodat ik het gevoel kreeg dat iemand mij opwachtte.


Als baas ben ik echter teleurgesteld over je prestaties op de werkvloer, voorlopig nog een home-office. Ondanks je enthousiasme, is je schrijftalent beperkt tot “sdfghjklkhmmùùkl” of “agfytytutiuyiokiuoiup”. Niet bijster interessant voor onze nieuwsbrief die morgen de deur uit gaat. Wakker blijven tijdens de werkuren is ook niet je grootste talent. Bovendien heb je Elle haar salami gestolen tijdens de lunch. De vele haren die je achter laat op de bureaustoelen worden niet in dank afgenomen.


Kortom, een "outplacement" dringt zich op. Gelukkig heb ik een nieuwe uitdaging voor jou gevonden: muizenvanger! Vanaf maandag mag je de Vlaamse Ardennen als nieuw territorium afbakenen en veilig maken tegen ongedierte.


Veel succes met je nieuwe job, Jany!






bottom of page